حمل ونقلی

حمل ونقلی

مقاله درمورد حمل ونقل
حمل ونقلی

حمل ونقلی

مقاله درمورد حمل ونقل

باربری غرب تهران

 

تاریخچه باربری غرب تهران    


با وسعت گرفتن شهر نشینی و وسعت خود شهر تهران که امروزه به ابرشهر تهران معروف شده نیاز یه جابجایی و حمل ونقل نیز به شدت احساس گردید  و وسعت یافت طبعا در غرب تهران وجود این باربری  احساس گردید و اولین باربری غرب تهران طوس بار بوده که حدودبیش از نیم قرن سابقه داشته و با مدیریت مرحوم  ناصر فرد حبیبی تاسیس شد.

 تمام ماشین های طوس بار از فولکس گرفته تا ماشین های خاور رو باز  تمام دارایی یک باربری بود و اوایل خبری از کارگر ماهر نبود.  و باربری غرب تهران   هم بدون کارگر به کار ادامه میداد و اکثر خانواده ها با تهیه یک قابلمه ابگوشت و دعوت فامیل  نبود کارگر جبران می کردند.

 با گذشت زمان و احساس نیاز به نیروی ماهر  نیروی انسانی فاکتور دوم همه باربری ها شد. و با بالا رفتن تقاضا تعداد باربری غرب تهرانپسران مرحوم ناصر خان حبیبی نیز به شغل پدر کشیده شدن و گیتی بار سعید فردحبیبی متولد شد.


 چند ی  بعد هم آسیا بار و سعادت اباد بار  و آبی بار تماما متعلق به فرد حبیبی شد; و کمتر از ده سال ابتدا غرب و بعد شمال تهران را بسان نیرو های نظلامی به تصرف خود در اوردند.

 تمام باربری غرب تهران  به این خانواده متعلق گردید و بعد از چند وقت مکانیک ماشین های خاور  این خانواده به فکر تاسیس یک باربری افتاد و بدنبال اضافه شدن یک بار بری غیر حبیبی به نام باربری غرب  متعلق به اقای فدایی  مکانیک خاندان حبیبی به جرگه باربری داران پیوست.

درآمد بالا و همچنین کننده بودن ایشان باعث شد که بابری غرب تهران   تنها نباشد و اتوبار فرحزاد را دایر کرد. 


درباره باربری غرب تهران


 بعد از گذشت چند سال اتوبار جنت اباد بوجودآمد  که بند ه به عنوان دفتر دار در این باربری غرب تهران که الحق بیشترین بار رو داشت مشغول بکار شدم.

 بعد از گذشت چند سال تعداد باربری غرب تهران به ازای هر خیابان شهرداری آخر اسم تعین شده یه کلمه بار اضافه می‌شد و تبدیل به یک باربری می‌شد.

 حالا با مجوز یا بی مجوز فرقی نمی‌کرد. تمام کارگران باربری های قدیم با خرید یک خاور و دو خط ثابت تبدیل به اتوبار می‌شد.

 هر روز باعث بی رونقی این کار می‌شد، بطوری که بالای نود درصد قدیمی ها از این شغل فرار کرده و عطایش را به لقایش میبخشیدند.

حال که بحث به اینجا کشید لازم می‌بینم  راجع امنیت بارهای شما به لحاظ ایمنی و  امین بودن حتما از مجوز دار بودن واحدصنفی اطمینان حاصل فرمایید.

هیچ ارزانی بی حکمت نیست،  اما امروزه نیروی کار مهمترین رکن باربری و به تبع آن باربری غرب تهران است.

 در مقام مقایسه کافی است بدانیم که دو دهه پیش یک سرویس حمل ونقل کرایه ماشین شش برابر اجرت یک کارگر بود.

 حال آنکه الان در حال خوب کرایه ماشین جداکثر سه برابر اجرت کار گری ست. و لازم به یادآوری است لیست باربری‌های دیگر غرب تهران به این شرح می‌باشد:

لیست بالا تعداد باربری هایی است که حداقل در یک دهه گذشته فعال بوده است.

توصیه بنده به عنوان کسی که جزء اولین هایی که «هنوز به این کار ادامه می دهد» با شهرستان‌ بار حمل و نقل دیگری تجربه کنید.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد